فرهنگی و دانشجویی
1399/2/9 سه‌شنبه
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور:
تمدید مهلت ثبت نام وام های دانشجویی صندوق رفاه تا 15 اردیبهشت/ جزئیات وام های شهریه دانشگاه پیام نور

.

معاون فرهنگی، اجتماعی ودانشجویی دانشگاه پیام نور از تمدید مهلت ثبت نام وام های دانشجویی صندوق رفاه تا 15 اردیبهشت خبر داد و گفت: طبق اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، با توجه به شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور و مشکلات بهداشتی ، اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن، در راستای کمک به دانشجویان ، مهلت ثبت نام وام های دانشجویی تا 15 اردیبهشت تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدهادی امین ناجی افزود: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم همواره پشتیبان دانشگاه پیام نور بوده و امسال نیز دانشجویانی که سقف وام دانشجویی صندوق رفاه را دریافت نکردند با تامین اعتبار و درخواست مجدد می توانند، سقف مجاز را دریافت کرده و 9 ماه بعد از فراغت از تحصیل برای بازپرداخت وام اقدام کنند.
وی با عنوان اینکه سامانه گلستان با سایت صندوق رفاه مرتبط است، گفت: دانشجویان برای دریافت وام صندوق رفاه می توانند به پرتال دانشجویی سایت bp.swf.ir مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند.
دکتر امین ناجی در خصوص دیگر وام های شهریه دانشگاه نیز گفت: دانشگاه پیام نور نیز برای کاستن از دغدغه دانشجویان این دانشگاه با توجه به تحریم های اقتصادی و وضعیت دشوار موجود، وام های مختلفی را علاوه بر وام های مستمر صندوق رفاه وزارت علوم، درنظر گرفته و هم اکنون کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور می توانند از طریق بانک انصار و قرض الحسنه مهر وام شهریه دریافت کنند.
وی با عنوان اینکه علاوه بر آن وام فرهنگی برای حافظان کل قرآن نیز، تقریبا به تمام حافظان قرآن کریم در دانشگاه پیام نور اختصاص یافت، اظهار داشت: در سال گذشته در حوزه وام های تحصیلی برای پرداخت شهریه، هم بانک انصار و هم بانک قرض الحسنه مهر برای دانشجویان دکترا تا سقف 20 میلیون تومان در سال ، برای دانشجویان کارشناسی ارشد تا سقف 5 میلیون و 600 هزار تومان و برای دانشجویان کارشناسی تا سقف 2 میلیون تومان در سال با کارمزد یک و 4 دهم درصد و یک ضامن پیش بینی شد و در سال 99 نیز تداوم خواهد یافت.
وی افزود: دانشجویان از زمانی که وام را دریافت می کنند تا یکسال برای بازپرداخت فرصت دارند و پرونده وام آنها با همان ضامن برای سال های بعد نیز لحاظ خواهد شد و نیاز مجدد به حضور ضامن برای دریافت وام در سال های بعدی نیست.
وی به وام بنیاد علوی اشاره کرد و اظهار داشت: بنیاد علوی نیز که فعالیت خود را برای ارتقای جایگاه اجتماعی مردم اختصاص داده در سال 98-97 با اختصاص وام 600 هزار تومانی به دانشجویان مجرد دانشگاه پیام نور و 800 هزار تومانی به دانشجویان متاهل نقش بسیار موثری داشت .
وی با عنوان اینکه این وام در سال 99 هم استمرار خواهد داشت، افزود: دریافت کنندگان وام بنیاد علوی نیز بعد از 6 ماه فراغت از تحصیل اقدام به بازپرداخت وام خواهند کرد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: دانشجویانی که به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی ثبت نام نکرده اند ، نگران شهریه نباشند. کلیه دانشجویان می توانند با مراجعه به سیستم گلستان و پرداخت فقط یک سوم شهریه ثابت خود انتخاب واحد کنند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر