آخرین اخبار
1400/9/27 شنبه
پیام رئیس دانشگاه پیام نور به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه:
پیوند دو نهاد «معرفت آفرین و دانش افروز» گامی مهم در جهت سعادت و بالندگی است

.

رئیس دانشگاه پیام نور در پیامی ضمن گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، به نقش موثر تعامل حوزه و دانشگاه در حفظ ارزش های دینی و اسلامی و پیشرفت در عرصه های علمی اشاره کرد و گفت: پیوند دو نهاد « معرفت آفرین و دانش افروز» گامی درجهت سعادت و بالندگی کشور است.
در متن پیام دکتر ابراهیم تقی زاده آمده است:
27 آذر ماه ؛ سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح، اندیشمند فرهیخته و مصداق عینی وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی می داریم.
وحدت حوزه و دانشگاه به معنای وحدت در احیا و تقویت ارزش های اسلامی و دینی در کنار علم و اندیشه،خودباوری و پرورش انسان هایی خوداتکا و دین باور است که نقشی بسیار موثر در هدایت جریان های فکری، اجتماعی و فرهنگی جامعه دارد.
در ایامی که کشور با هجمه های مختلف دشمنان برای از بین بردن ارزش های دینی و اسلامی روبه روست، وظیفه دانشگاهیان به عنوان قشرفرهیخته کشور، برای حفظ این ارزش ها سنگین تر از دیگر اقشار جامعه بوده  و تحقق آن نیز در گرو تعامل گسترده حوزه و دانشگاه برای تبیین ارزش های دینی و اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی در کنار گسترش مرزهای دانش است.
ما امروز بیش از هر زمان دیگری به این وحدت مبارک و عزت آفرین نیازمندیم تا بتوانیم گامهای استوار و محکمی برای پیمودن راه های دشوار و دستیابی به قله های پیشرفت برداریم و بدون شک پیوند دو نهاد معرفت آفرین و دانش افروز ضمن اینکه می تواند در هدایت جریان های فکری، اجتماعی و فرهنگی  جامعه نقش آفرین باشد، مسیر سعادت و بالندگی ایران عزیزمان را نیز هموار خواهد ساخت.
دانشگاه پیام نور خود مولود انقلابی است که از وحدت حوزه و دانشگاه رقم خورده و فراهم نمودن بسترهای لازم برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه را رسالتی خطیر دانسته و با تمام توان آن را دنبال می کند.
اینجانب به نوبه خود بار دیگر فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح که از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شد را گرامی داشته و از قشر فرهیخته دانشگاه و روحانیون گرانقدر می‌خواهم با درک متقابل از جایگاه رفیع علمی یکدیگر، روز به روز با همگرایی بیشتر، در مسیر پیشرفت و تعالی هرچه بیشتر نظام اسلامی گام بردارند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر