آخرین اخبار
1400/8/29 شنبه
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور تشریح کرد:
جزئیات تسهیلات وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور / اختصاص بالاترین اعتبار وام صندوق رفاه به دانشجویان دانشگاه پیام نور

.

 معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور جزئیات تسهیلات وام شهریه دانشجویان این دانشگاه را تشریح کرد.
وام صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه پیام نور
به گزارش روابط عمومی، دکتر حیدر جهان بخش با اشاره به انواع تسهیلات وام شهریه در دانشگاه پیام نور افزود:  نخستین وام که تمام دانشگاه ها نیز از آن برخوردار هستند، وام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم است که  با پیگیری دانشگاه، سقف اعتبار وام صندوق رفاه دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه پیام نور افزایش چشمگیری داشته و هم اکنون بالاترین اعتبار وام شهریه دانشجویی به دانشجویان دانشگاه پیام نور اختصاص یافته است.
وی با اشاره به جزئیات اعتبار شهریه نیمسال اول دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی جاری اذعان داشت: در حال حاضر مبلغ 20 میلیارد تومان در سیستم جامع اتوماسیون صندوق رفاه برای دانشجویان دانشگاه پیام نور در نظر گرفته شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: مبلغ وام شهریه دوره کارشناسی  از 10 میلیون به 13 میلیون ریال ، در مقطع کارشناسی ارشد از 20 میلیون به 26 میلیون ریال و در مقطع دکتری از 50 میلیون به 65 میلیون ریال افزایش یافته است.
وی با عنوان اینکه ميزان اعتبار وام شهريه نيمسال اول سال تحصيلي جاری به استان ها برای ثبت درسامانه فاز2 صندوق رفاه دانشجویان و سامانه گلستان ابلاغ شده است، اظهار داشت:  با دریافت اعتبار مذکور، تمام دانشجویان واجد شرایط که متقاضی درخواست وام از صندوق رفاه دانشجویان هستند، می توانند از وام مذکور بهره مند شوند.
 
تسهیلات وام قرض الحسنه بانک های عامل
 دکتر جهان بخش با اشاره به دیگر تسهیلات وام شهریه افزود: دانشگاه پیام نور با انعقاد تفاهم نامه با بانک های قرض الحسنه برای تامین وام شهریه کلیه دانشجویان اعم از ورودی جدید و قدیم، شرایطی را فراهم کرده که دانشجویان دیگر دغدغه تامین شهریه نخواهند داشت.
وی افزود: طبق تفاهم نامه های منعقد شده دانشگاه با بانک های عامل، فقط کافی است دانشجو یکبار به بانک طرف تعهد دانشگاه مراجعه کرده و معرفی شود و از این طریق می تواند کل شهریه تحصیلی خود را مطابق با کارنامه مالی که از سیستم گلستان(reg.pnu.ac.ir) به صورت خودکار به بانک ارسال می شود، با کارمزد یک و 4دهم درصد پرداخت کند و مهلت بازپرداخت نیز 12 و  ۴۸ ماهه به صورت اقساط خواهد بود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی اظهار داشت: آن دسته از دانشجویانی که نمی توانند در مهلت معین شده از سوی بانک ، مبلغ وام شهریه خود را تسویه نمایند، می توانند شهریه ثابت را از وام بانک های عامل و شهریه متغیر را از طریق وام صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم که بازپرداخت آن بعد از فراغت از تحصیل است، پرداخت کنند.
میزان وام قرض الحسنه  تا سقف ۲۰ میلیون تومان خواهد بود.
 
تسهیلات ویژه برای دانشجویان خاص
 معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی اظهار داشت: آن دسته از دانشجویانی که عدم توانایی مالی برای پرداخت شهریه آنها توسط دانشگاه محل تحصیل محرز شده است، با همکاری دانشگاه و همچنین بنیاد علوی شرایط تحصیل برای آنها فراهم می شود.
 
تسهیلات ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر مطابق قوانین و مقررات بنیاد شهید و امور ایثارگران
 وی درخصوص تسهیلات ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر افزود: دانشجویان شاهد و ایثارگر بدون پرداخت شهریه منعی برای ثبت نام در دانشگاه ندارند و طبق قوانین و مقررات بنیاد شهید و امور ایثارگران می توانند از تسهیلات رایگان دانشگاه پیام نور بهره مند شوند.
 
تسهیلات ویژه حافظان قرآن کریم

 دکتر جهان بخش تسهیلات ویژه حافظان قرآن کریم را یکی دیگر از انواع تسهیلات شهریه دانشگاه پیام نور عنوان کرد و افزود: توسعه فرهنگ قرآنی طبق منویات مقام معظم رهبری همواره به عنوان یک رسالت فرهنگی مطرح شده و دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاهی که به دلیل گستردگی در سراسر کشور بار عظیمی از این رسالت را بر دوش دارد، در این راستا برنامه های مختلفی را در نظر دارد و بر این اساس طبق تفاهم نامه با بانک مهر، تسهیلات وام تشویقی، به دانشجویان حافظ کل قرآن و دانشجویانی که حداقل ۱۰ جزء قرآن را حفظ باشند، اعطا می شود.
 
گفتنی است، دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر  می توانند با شماره 22485299  تماس حاصل نمایند.
 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر